reklama

Základná škola, kalkulačka a počítač.

Stalo sa mi to už viackrát a vám možno tiež, vydali mi málo, inokedy zas viac, predavačky toho majú za deň veľa, chyba sa stať môže, tak to bolo aspoň väčšiu časť môjho života. S pokrokom sa staré mechanické pokladne zmenili na kalkulačky a neskôr na plnohodnotné počítače, ktoré sa už nepomýlia koľko vám majú vydať a tety a slečny za pokladňou si vydýchli, veď počítač je odvodený od slova počítať . Až raz ..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pravdivý príbeh z nemenovaného hlavného mesta Dolného saska

Pred chvíľou som prišiel z obchodu a neviem či sa mám smiať, alebo sa báť toho čo nás čaká a neminie.
Spravil som si malý nákup na víkend a mal som zaplatiť 23,47 Eur...
Asi po minúte unudeného čakania sa pozriem na predavačku za pokladňou, že či je nejaký problém, na čo som sa jej aj spýtal. Platil som v hotovosti a dal som jej dvacku v bankovkách a dve dvoj-eurové mince (24 Eur) a problém som ozaj neočakával...
Pozrela sa na mňa a otázkou si overila koľko eur som jej dal, suma sedela ...
Znovu sa začala sústredene pozerať na monitor pokladne, v tvári nedôvera a náznak strachu. Mohla mať tak 20, nemka, bez náznaku prímesy inej národnosti.
Po chvíli sa pozrela na mňa a bojazlivým hlasom mi povedala, že pokladňa jej píše, že mi má vydať niečo vyše desať eur (bankovku mi popritom už podávala), ale že si myslí, že to je veľa ...
Skončilo sa to našťastie dobre. Keď som jej povedal, koľko mi má vydať (za mnou rada a trvalo to už pár minút) moc mi neverila, ale pomohlo to aspoň urýchliť spád vecí. Zavolala staršieho kolegu, ktorý obratom previedol správny výpočet na príručnej kalkulačke a ja som dostal svoj výdavok.
A bude to horšie, keď počítacie stroje presvedčia iných ľudí, v iných, horších a dôležitejších situáciách, že niečo je inak, ako nás učili na základnej škole a nebude to už môcť nikto dokázať.. :-)

Juro Čulák

Juro Čulák

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestujem a popri tom pozorujem všetko okolo mňa, rád porovnávam u nás a "u nich", predtým a teraz. Som kritik nekvalitných služieb a zároveň aj obdivovateľ tých fungujúcich.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu